dilluns, 1 de novembre del 2010

Comunicat 8: 15è Congrés de l´Apevc

MIRADES DE L´ESPAI VERD
APEVC
Valls, 11, 12 i 13 de novembre de 2010



Jacint Pla  confirma la seva assistència al congrés presentant una ponència sota el títol ' La mirada del Ciutadà".
Jacint Pla, és Enginyer tècnic Agrícola, especialitzat en jardineria des del 1.990. Desprès d'un primer pas per l'empresa privada intervenint en els manteniments dels jardins que s'executaven en la Barcelona Olímpica, va passar a exercir la professió a l'empresa pública.
Des de l'any 1.995. ocupa el càrrec de responsable del servei de parcs i jardins de l'Ajuntament de Viladecans.Aquesta tasca l'ha complementat fent d'assessor de parcs i jardins d'altres Ajuntaments com  el de Begues o el de Vilanova del Vallès. Ha estat autor i/o col·laborador d'equips redactors de diferents projectes, tant  urbanístics com de gestió de manteniments i de paisatge i és docent en diferents cursets centrats en la jardineria sostenible.
Ponència . La Mirada del Ciutadà.En aquest congrés que pretén analitzar les diferents perspectives i punts de vista d'una mateixa realitat com és la de les nostres espais verds, no podia faltar una referència a la mirada del principal actor al qual van destinades totes les nostres intervencions: l'usuari dels parcs i jardins.L' antropització creixent de ciutats i entorns crea un sentiment positiu en la ciutadania a l'hora de valorar la tasca de gestió de paisatge,  zones verdes i àrees d'esbarjo en general, nomes per la pròpia ex istència de les mateixes. No obstant, molt sovint ens trobarem amb matisos, opinions, queixes, suggeriments, per no dir disgust o malestar que neixen de la diferència entre el que espera trobar un ciutadà i el que realment hi ha.El creixent sentiment de que el pagament dels corresponents impostos, taxes i contribucions justifica exigències i eximeix de qualsevol responsabilitat a l'usuari, domina cada vegada més el dia a dia dels gestors municipals i les seves empreses col·laboradores, que tenen que relacionar-se directament amb el ciutadà - usuari d'aquests serveis públics. En aquesta exposició s'intentarà connectar amb aquests sentiments, tant de goig com d'enuig. Intentarem visualitzar les coses a través dels ulls dels nostres "clients" o usuaris dels parcs i jardins per ajudar a entendre els diferents punts de vista que es generen sobre la nostra tasca. Es repassaran episodis reals que serveixen d'exemple de nombrosos casos similars i s'intentarà extreure conclusions per tal d'intentar  millorar la percepció que, de la nostra tasca, tenen els ciutadans.